Τι ξέρουμε μέχρι τώρα
-
Στην έκθεση Japan Mobility Show 2025, η Toyota αποκάλυψε το πρωτότυπο Walk Me — μια ρομποτική καρέκλα μετακίνησης που αντικαθιστά τους τροχούς με τέσσερα αρθρωτά «πόδια».
- Η δομή της είναι σχεδιασμένη για να κινείται όχι μόνο σε επίπεδες επιφάνειες αλλά και σε ανώμαλα εδάφη, ακόμη και σε σκάλες
- Οι αισθητήρες LiDAR, ραντάρ, ζυγοί κ.ά. εξασφαλίζουν ότι η συσκευή «αντιλαμβάνεται» το περιβάλλον, σταθεροποιείται αυτόματα, και προσαρμόζεται τις κινήσεις της
- Η σχεδίαση περιλαμβάνει αναδίπλωση/τεντωμένα πόδια για καλύτερη φορητότητα ή στάση χαμηλά προς το έδαφος – διευκολύνοντας χρήστες που θέλουν να είναι «στο ίδιο ύψος» με τους γύρω τους.
- H Toyota δηλώνει πως η «κινητικότητα για όλους» (mobility for all) είναι κομβικό της όραμα – και το Walk Me αποτελεί μέρος αυτής της στρατηγικής.
Τι δεν γνωρίζουμε (ακόμα) – και γιατί αξίζει προσοχής
-
Δεν υπάρχει προς το παρόν επίσημη ανακοίνωση για το αν/πότε το Walk Me θα γίνει εμπορικό προϊόν.
-
Οι μηχανικές προκλήσεις είναι σημαντικές: αντοχή των ποδιών–συναρμολογήσεων, κόστος παραγωγής, πιστοποίηση ασφαλείας και χρήση στην καθημερινότητα.
-
Αν υλοποιηθεί, θα αλλάξει ριζικά την προσέγγιση στην κινητικότητα για άτομα με περιορισμένη κίνηση — μια παράδοση που παλιά βασιζόταν σε τροχο-αμαξίδια και ράμπες. Ένα σημαντικό βήμα «από τη ράμπα στην αυτόνομη πορεία».
Γιατί έχει σημασία
-
Παραδοσιακά, τα μέσα μετακίνησης για άτομα με μειωμένη κινητικότητα έχουν αρκετές «συμβάσεις»: τροχοί, επίπεδα δάπεδα, ράμπες, ανελκυστήρες. Το Walk Me «σπάει» αυτές τις συμβάσεις — προσεγγίζει το πρότυπο “πάω όπου πάει ο άνθρωπος, όχι πού πάει το όχημα”.
-
Η καινοτομία αυτή μπορεί να φέρει ενίσχυση στην αυτονομία, την κοινωνική συμμετοχή και την αξιοπρέπεια για τους χρήστες.
-
Αν η Toyota παραδοσιακά έδειχνε αυτοκίνητα, τώρα βλέπουμε πως «κινητικότητα» σημαίνει κάτι πολύ παραπάνω — μικρότερες, πιο εξειδικευμένες λύσεις.



